Skip to main content

Bedrijfsvoering

Afdeling

Bedrijfsvoering

Op de afdeling bedrijfsvoering ben je bezig met het dagelijks reilen en zeilen van de organisatie. De grote verscheidenheid tussen de teams binnen deze afdeling maakt dat geen dag hetzelfde is. Dat maakt het werken voor de afdeling Bedrijfsvoering uitdagend, maar vooral leuk, leerzaam en dynamisch.

Wat valt onder deze afdeling?

Communicatie

Dit team zorgt voor relevante informatie voor bijvoorbeeld inwoners, ondernemers, organisaties en bezoekers. Communicatie staat in contact met de pers en ondersteunt het bestuur bij publieke optredens.

HR

HR verzorgt alles wat nodig is om nieuwe collega’s binnen te halen, een goede start te geven én te behouden. Dit team is verantwoordelijk voor personeelszaken, waaronder werving en selectie, personeelsontwikkeling, arbeidsvoorwaarden, en het welzijn van medewerkers.

Financiën

Dit team zorgt voor het financieel beheer van de gemeente Wijdemeren, inclusief de kadernota, de begroting, de jaarrekening en het bewaken van financiële processen en resultaten.

Facilitaire zaken

Facilitaire zaken regelt de ondersteunende diensten en voorzieningen op het gemeentehuis. Ze zorgen voor een fijne, schone en goed ingerichte werkplek, mét heerlijke koffie of thee!

ICT

ICT zorgt ervoor dat computersystemen en netwerken goed werken en zorgen voor databeveiliging. Ze bieden technische ondersteuning en probleemoplossing aan medewerkers. Wel zo prettig in een tijd waarin hybride werken de standaard is geworden.

Bestuurssecretariaat

Dit team ondersteunt het gemeentebestuur (zoals de burgemeester en wethouders) in haar dagelijkse werkzaamheden, beheert agenda’s, organiseert overleggen en bijeenkomsten en fungeert als schakelpunt tussen bestuur en organisatie.

Juridische Zaken

Juridische Zaken werkt aan de ontwikkeling van beleid en toets dit aan wet- en regelgeving. Dit team verzorgt juridisch advies aan de verschillende afdelingen binnen de gemeente en behandelt bezwaar- en beroepsprocedures.

test
test
test
test
test

Waar werken onze collega’s

Ontdek de verhalen van onze collega’s

“Het is geweldig om te zien hoe betrokken iedereen in onze gemeente/organisatie is.”

In het politieke landschap van onze kleine gemeente is geen dag hetzelfde. Met mijn achtergrond als Neerlandica kan ik een bijdrage leveren aan een heldere bestuurlijke besluitvorming.

Ook help ik met het efficiënter inrichten van de processen. Hierdoor heb ik te maken met de verschillende teams, en dus veel collega’s. De fijne samenwerking met hen en goede werksfeer maken mijn werk des te leuker!

Lieke Olde Hampsink

Adviseur Organisatieherstelplan

“Ik heb veel leuk contact met collega’s, bezoekers, raadsleden… Hier is het nooit saai!”

Als bode sta ik in contact met mensen binnen en buiten de gemeente. Dat geeft me veel afwisseling, en ik kan vaak voor mooie oplossingen zorgen. En dan werk ik ook nog eens in een prachtige omgeving! Maar wat voor mij het belangrijkste blijft, zijn de mensen.

Kees Nierop

Bode

Word jij onze nieuwe collega?

Ontdek onze vacatures

No items found